08 April 2009

ku sandarkan hidupku padaMu Ya Allah

Ajari aku berjalan dalam jalan lurusMu..
Ajari aku melangkah dlm kehendakMu..
Ajari aku menjalani hari2 bersama dgnMu..

Ya Allah..aku tak tahu jln ini bilamana aku berjalan..disekelilingku penuh dgn kegelapan..ku perlu pimpinan tanganMu utkku bisa melangkah dan berjalan tahu arah tujuan yg pasti..
Ya Allah..aku sering terjatuh krn batu2 yg tak terlihat krn kegelapan ini,sakitnya luka itu ya Allah...namun tanganMu menarikku lalu membersihkan lukaku serta membalutnya...Ya Allah..aku sudah tidak kuat lagi..aku tak bisa melihat dlm kegelapan ini..betapa byknya luka2 mengharungi perjalanan ini,bekas luka2 yg lama berdarah kembali krn kerikil2 yg tajam ini..aku tersungkur...tanpa ku sedari airmata membasahi kedua belah pipiku..kucuba bangkit dan melangkah namun aku tidak mampu..Ya Allah..masih jauhkah perjalanan hidup ini..aku sudah tidak kuat lagi Ya Allah..Ya Allah..aku berteriak bersama dgn tangisanku..tiba2 kudgr suara lembut dan sayu berbisik dalam hatiku..."inilah sebuah perjalanan hidup,terkadang engkau akan jatuh dan bangkit,dan jatuh lagi sejingga luka2 lamamu akan kembali berdarah lagi..lihat, meskipun disekelilingmu penuh dgn kegelapan..namun kamu tidak tahu sbnrnya dihdpnmu itu ada terang yg menanti,Aku membawamu ke tempat yg gelap ini dgn mksud dan tujuan tertentu.." "maksud dan tujuan..?"...aku cuba mengulanginya..lalu,suara itu melanjutkan, "ya, sebuah maksud dan tujuan yg terbaik bagimu..dan masa depanmu..kamu tidak bisa berjalan dlm kegelapan ini tanpa uluran tanganKu,lihat kerikil yg tajam itu Aku telah harungi bersama dgn beban yg berat dan Aku telah menang.." "tiada seorg pun yg sanggup menghulurkan tangan ketika aku jatuh dan berdarah ",kataNya dgn lembut.."perhatikanlah ketika kau jatuh, Aku Ada bersama dgnmu,tanganKu senantiasa terhulur utk membantu dan menumpang, sebenarnya..kerikil tajam itu membuat engkau lebih bersandar lagi kpdKu dan menggenggam erat tanganKu, bahawa kau sbnrnya tidak bisa berjalan dgn kekuatan kau sendiri..Aku adalah Dzat Pencipta yg tidak pernah melakukan kesilapan dan kesalahan dlm hidupku..Aku senantiasa memberi yg terbaik Dan bukan kedua terbaik bagimu,meski jalan di depanmu adalah suram dan gelap yg kau sgt tidak senangi,tapi yakinlah bhw..aku akan menggendongmu terus sampai selamanya..dari rahim ibumu Aku telah memilih mu…dan sampai putih rambutmu pun Aku adalah Dzat Pencipta yang akan tetap menjagamu..melindungimi bahkan sampai bila2..” “ya Allah .. “ aku cuba bersuara…tetapi suara itu melanjutkan lagi ,” ketahuilah dalam kelemahan Dan airmatamu kuasa Ku menjadi sempurna atasmu .“ Aku menangis mendengarnya aku tak sanggup mengungkapkan perasaan Ku hanya air mataku menitis yg member jawapan atas semuanya..

Sahabat..bila semua itu berlaku pada dirimu.. itu akan membuatkanmu untuk bersandar penuh kpdNya krn sebenarnya diluar Allah kita tidak bisa berbuat apa2.. “ku sandarkan semua kehidupan dan matiku padaMu Ya Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..”

0 ulasan: